It's like an echo kapitel 8

-Vi låste väl dörren? sa jag och tittade förvirrat på Heylin.
- Jo, jag det gjorde jag. Men jag hörde aldrig att de bröt upp dörren.
-Vissa inbrottstjuvar är ytterst skickliga, sa Fredrik med en mystisk min. Det såg ut som om han trodde han själv var en riktig dektertiv.
Vi pratade länge men bestämde oss för att inte ringa polisen. Vad skulle dom göra liksom? Vi hade ju inte sett ansikterna på tjuvarna så vi kunde knappast beskriva dom heller.
Jag hade ingen aning just nu.
Heylins perspektiv
Trött öppnade jag mina sömniga ögon. Ännu smattrade regnet på taket.
Jag tittade ut över sängkanten och såg att Eric sov. Han såg så fridfull ut.
Försiktigt klev jag över honom och smög ut i köket för att ta något att äta. Kylskåpet var fullt så det var svårt att välja, men blåbärsfilen såg riktigt god ut. Jag hoppade till då jag kände någon komma bakom mig och krama om mig. Eric pussade mig i nacken genom håret. Det kittlades så jag fnissade till och vände mig om. Vi tittade rakt in i ögonen på varandra bara ett tar centimeter ifrån.
-De sover fortfarande, sa han och jag kände hans varma andedräkt.
Våra läppar var precis så de nuddades och det ledde till en kyss.
- De kanske vaknar, sa jag leende och började istället plocka fram frukosten. Bara ett par sekunder efter jag sagt de kom mamma ut i köket.
-Godmorgon ungdomar! Sa hon käckt men jag tyckte bara hon var allmänt pinsam.
-För att inte tänka så mycket på blocket hade jag tänkt att vi alla kunde hitta på något skoj idag.
Genast blev Erics glada min ledsen och jag förstod att han för ett ögonblick slutat tänka på det hemska som hände igår. Jag hade frågat honom ifall han inte kunde alla texter utantill men skakade bara på huvudet. " Jag hade inte hunnit memorera dom än. Det skulle jag göra då alla texter var färdiga" Hade han sagt.
- Men jo, visst det kan vi väl göra, sa Eric och försökte pressa fram ett leende.
-Kul! sa mamma. Det är inte precis fint väder ute så ute ska vi inte vara, men kanska bio? Vad säger ni om det?
-Det låter bra, sa jag och tittade på Eric som såg lite gladare ut.
-Jag måste bara åka en sväng till jobbet först, det har vänts helt. Affären har fått fler besökare än vanligt!
Erics perspektiv
Det började bli sent. Det var just nu upphåll så den så kallade familjen gick ut i bilen för att köra iväg till bion. Jag satte mig i förarsätet och såg pappas ögon titta på mig som om han sa " Alltid, alltid ska du köra".
Jag backade ut och körde iväg. Hela vägen skvätte vattenpölar upp under bilen och himlen var full med gråa moln.
Väl framme vid biografen stod alla och funderade på vilken film vi skulle se. Vi stod framför en vägg, full med planscher på vilka filmer som gick.
-Jag vill se Alvin och gänget 2 ! Ropade Miranda och klängde på pappa.
-Det tror jag ingen annan vill, svarade han och tittade ner på henne.
-Jo asså det är helt okej för mig, sa Heylin.
Det tyckte jag också så det fick bli de söta små ekorrarna med gulliga röster.
Jag hade innan vi åkt, tagit på mig en hatt och ett par solglasögon. Förhoppningsvis skulle ingen känna igen mig. Idag ville jag bara vara helt ledig.
Filmen var riktigt bra. Lite kul var det också för halvvägs in i filmen kom Popular med deras supersöta röster. Riktigt kul att höra. Jag log brett och märkte hur Heylin tittade på mig. Jag tittade tillbaka och klappade henne på kinden. Då kände jag hur pappa som satt på andra sidan av mig petade på min axel.
-Kom, sa han tyst och gjorde ett komtecken men fingret.
Jag klämde ihop mig för att inte slå till alla på vägen ut från stolsraden.
Undra vad han skulle säga. Hoppas inte det hade med mig och Heylin att göra. Han kunde väl inte sett något, eller?
Vi gick upp för en trappa, dit toaletterna fanns.
-Du det är en sak jag måste berätta.. Sa han långsamt.
-Du får lova att inte säga detta till någon, om det inte stämmer kommer hon hata mig för det här.
- Ja, jag lovar, sa jag. Men säg nu vad det är.
... Han stod tyst en stund och bara tittade på mig.
-Jag tror Hanna har tagit ditt block..
-Vi låste väl dörren? sa jag och tittade förvirrat på Heylin.
- Jo, jag det gjorde jag. Men jag hörde aldrig att de bröt upp dörren.
-Vissa inbrottstjuvar är ytterst skickliga, sa Fredrik med en mystisk min. Det såg ut som om han trodde han själv var en riktig dektertiv.
Vi pratade länge men bestämde oss för att inte ringa polisen. Vad skulle dom göra liksom? Vi hade ju inte sett ansikterna på tjuvarna så vi kunde knappast beskriva dom heller.
Jag hade ingen aning just nu.


Heylins perspektiv
Trött öppnade jag mina sömniga ögon. Ännu smattrade regnet på taket.
Jag tittade ut över sängkanten och såg att Eric sov. Han såg så fridfull ut.
Försiktigt klev jag över honom och smög ut i köket för att ta något att äta. Kylskåpet var fullt så det var svårt att välja, men blåbärsfilen såg riktigt god ut. Jag hoppade till då jag kände någon komma bakom mig och krama om mig. Eric pussade mig i nacken genom håret. Det kittlades så jag fnissade till och vände mig om. Vi tittade rakt in i ögonen på varandra bara ett tar centimeter ifrån.
-De sover fortfarande, sa han och jag kände hans varma andedräkt.
Våra läppar var precis så de nuddades och det ledde till en kyss.
- De kanske vaknar, sa jag leende och började istället plocka fram frukosten. Bara ett par sekunder efter jag sagt de kom mamma ut i köket.
-Godmorgon ungdomar! Sa hon käckt men jag tyckte bara hon var allmänt pinsam.
-För att inte tänka så mycket på blocket hade jag tänkt att vi alla kunde hitta på något skoj idag.
Genast blev Erics glada min ledsen och jag förstod att han för ett ögonblick slutat tänka på det hemska som hände igår. Jag hade frågat honom ifall han inte kunde alla texter utantill men skakade bara på huvudet. " Jag hade inte hunnit memorera dom än. Det skulle jag göra då alla texter var färdiga" Hade han sagt.
- Men jo, visst det kan vi väl göra, sa Eric och försökte pressa fram ett leende.
-Kul! sa mamma. Det är inte precis fint väder ute så ute ska vi inte vara, men kanska bio? Vad säger ni om det?
-Det låter bra, sa jag och tittade på Eric som såg lite gladare ut.
-Jag måste bara åka en sväng till jobbet först, det har vänts helt. Affären har fått fler besökare än vanligt!

Erics perspektiv
Det började bli sent. Det var just nu upphåll så den så kallade familjen gick ut i bilen för att köra iväg till bion. Jag satte mig i förarsätet och såg pappas ögon titta på mig som om han sa " Alltid, alltid ska du köra".
Jag backade ut och körde iväg. Hela vägen skvätte vattenpölar upp under bilen och himlen var full med gråa moln.
Väl framme vid biografen stod alla och funderade på vilken film vi skulle se. Vi stod framför en vägg, full med planscher på vilka filmer som gick.
-Jag vill se Alvin och gänget 2 ! Ropade Miranda och klängde på pappa.
-Det tror jag ingen annan vill, svarade han och tittade ner på henne.
-Jo asså det är helt okej för mig, sa Heylin.
Det tyckte jag också så det fick bli de söta små ekorrarna med gulliga röster.
Jag hade innan vi åkt, tagit på mig en hatt och ett par solglasögon. Förhoppningsvis skulle ingen känna igen mig. Idag ville jag bara vara helt ledig.
Filmen var riktigt bra. Lite kul var det också för halvvägs in i filmen kom Popular med deras supersöta röster. Riktigt kul att höra. Jag log brett och märkte hur Heylin tittade på mig. Jag tittade tillbaka och klappade henne på kinden. Då kände jag hur pappa som satt på andra sidan av mig petade på min axel.
-Kom, sa han tyst och gjorde ett komtecken men fingret.
Jag klämde ihop mig för att inte slå till alla på vägen ut från stolsraden.
Undra vad han skulle säga. Hoppas inte det hade med mig och Heylin att göra. Han kunde väl inte sett något, eller?
Vi gick upp för en trappa, dit toaletterna fanns.
-Du det är en sak jag måste berätta.. Sa han långsamt.
-Du får lova att inte säga detta till någon, om det inte stämmer kommer hon hata mig för det här.
- Ja, jag lovar, sa jag. Men säg nu vad det är.
... Han stod tyst en stund och bara tittade på mig.
-Jag tror Hanna har tagit ditt block..
Det blev ingen kapitel igår:( förlåt men jag hann verkligen inte!
Hoppas ni gillar detta iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja! Det var jätte, jättebra! <3

2011-11-26 @ 14:08:50
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

VEM ÄR HANNA!? :O

Spännande!<3

MER MER<3

KJAM!!!<3

2011-11-27 @ 20:23:18
URL: http://www.jennasliv.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0